Pozycjonowanie staje się obecnie zagadnieniem, które budzi coraz większe zainteresowanie. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że tylko silna pozycja w wyszukiwarce pozwoli osiągnąć wyniki i zdobyć klientów.
Niestety wielu uważa, że pozycjonowaniem można zająć się samodzielnie i uzyskać rzeczywiste efekty. Nic bardziej mylnego, obecnie niestety aby skutecznie pozycjonować musimy korzystać z pomocy specjalistów. Potrzebne jest bowiem pozycjonowanie umiejętne z zachowaniem odpowiedniej staranności. Google jest coraz bardziej wyczulone, dlatego sztuczne budowanie pozycji już się nie sprawdzi i może narobić nam więcej problemów niż przynieść pozytywnych efektów. Pokazujemy kilka powodów, dla których warto wybierać pomoc profesjonalistów przy pozycjonowaniu:
- Pozycjonowanie to taka dziedzina, która wymaga naprawdę gruntownej wiedzy, by wykonać w jej ramach skuteczne działania. Nie wystarczy już przeczytać kilka książek i dodawać mnóstwo linków, by budować pozycję strony. Wyszukiwarki są coraz lepsze, a roboty czujniejsze a to sprawia, że trzeba przygotować lepszą treść, by osiągnąć wyniki przy pozycjonowaniu. Musimy również pamiętać o tym, że branża mocno się zmienia, dlatego trzeba być zawsze na bieżąco z tym co Google wprowadza do swoich algorytmów.
- Kluczową sprawą będzie optymalizacja strony, która niestety przez wiele osób jest całkowicie pomijana i od razu dodawane są masowo linki. Takie działanie nie przyniesie żadnych efektów. Musimy zacząć od optymalizacji kodu strony, który musi być dobrze wykonany z zachowaniem odpowiedniej hierarchii treści. Tylko taki kod będzie pozytywnie traktowany przez stronę i dzięki temu dalsze działania będą skuteczniejsze. Strona musi być również przejrzysta i wygodna dla użytkownika, by chętnie na nią wracać. Treści powinny być bogate w dużo ciekawych informacji. Nie można rozpoczynać pozycjonowania bez optymalizacji.
- Po optymalizacji kodu musimy również wykonać optymalizację treści. Również na tym polu trzeba wykazać się przemyślanym działaniem. Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że strona, która była zasypana słowami kluczowymi będzie miała dobrą pozycję. Obecnie już to nie wystarczy a nawet może przynieść niepożądane skutki. Roboty Google są coraz bardziej wyczulone na takie działania. Jeśli masowo umieszczamy słowa kluczowe i do tego kopiujemy treści z innych stron musimy spodziewać się, że Google nie potraktuje nas poważnie i narazimy się na problemy. Optymalizacja strony musi więc opierać się na przygotowaniu treści na odpowiednim poziomie merytorycznym z jednoczesnym wplataniem w treść kilku fraz kluczowych.
- Dopiero po prawidłowej optymalizacji można przejść do linkowania. Również tutaj czeka na nas wiele pułapek. W tej chwili roboty Google są już niezwykle czujne i badają każdy pojawiający się link. Dlatego polecane nam aplikacje do masowego dodawania linków nie są warte uwagi. W ich przypadku mamy możliwość jednoczesnego dodania wielu linków, jednak nie przyniosą one niczego dobrego, gdyż będą małowartościowe, a jednocześnie przez Google zostaną uznane za nienaturalne, co w dalszej perspektywie może prowadzić również do banowania strony.
- Jeśli narazimy się Google, gdyż będziemy działać niezgodnie z przygotowanymi przez firmę wytycznymi musimy spodziewać się ze strony giganta kar. Nałożony zostanie na nas filtr Google, przez który stracimy swoje wypracowane pozycję w wyszukiwarce. Dlatego trzeba szczególnie uważać, by nie narazić się na takie kary. Wspomniane kwestie wyraźnie pokazują, że pozycjonowanie to branża, która wymaga działa na odpowiednim poziomie i skuteczne prace są tutaj bardzo trudne. Jeśli nie posiada się odpowiedniej wiedzy można dodatkowo narazić się na wiele problemów, dlatego trzeba szczególnie uważać. Zdecydowanie lepiej zlecić takie usługi profesjonalistom z branży SEO, którzy przygotują bezpieczną i skuteczną drogę do wysokich pozycji.